Багато автовиробників давно не радять прогрівати двигун в мороз, не кажучи вже про коробку передач. І все ж, про це варто задуматися, якщо ви хочете продовжити життя свого автомобіля.
Справа в тому, що сучасні мотори, особливо дизельні, дуже важко прогріваються на холостому ходу. Тому цього й не радять, пропонуючи потихеньку рухатись. Втім, хоча б до 60 градусів за Цельсієм мотор бажано прогріти, а потім з чистою совістю їхати на всі чотири сторони.
Вся справа в маслі, яке тим сильніше густіє, чим нижче температура "за бортом". Але ж масло є і в коробці передач! Напевно кожен власник автомобіля з механічною коробкою передач помічав як в сильні морози складно включити першу передачу. Відразу без прогріву машині доводиться важко, про що вона й сигналізує водієві.
Як правильно прогріти "механіку"?
Секретів тут немає, масло в коробці прогрівається синхронно з двигуном, адже навіть в нерухомому стані автомобіля працюючий двигун обертає в тому числі чимало шестерень коробки передач. Головне не тримати педаль зчеплення нажатою, щоб первинний вал і шестерні вторинного рухались. Роботизована коробка передач в цьому сенсі не далеко пішла від чистої "механіки", там все працює схожим чином.
Власне, буде достатньо 5-10 хвилин статичного прогріву (чим тепліше на вулиці - тим менше), для виходу масла в робочу температуру.